01. විෂයන් හා අංශයන්ට අදාලව තොරතුරු රැස් කිරීම.
02. එක ක්රියාකාරකම් කලාප සැලැස්මට ඇතුළුකර සැලැස්ම නිර්මාණය.
03. සැලැස්ම පරිගණක ගත කර පොතක් ලෙස එලි දැක්වීම.
කෑගල්ල අධ්යාපන කලාපයට අයත් පාසල් හා අනෙකුත් අධ්යාපන ආයතනවල මානව හා භෞතික සම්පත් පිළිබඳ සංඛ්යාත්මක විස්තර හා තොරතුරු පවත්වා ගනිමින් අවශ්ය පරිදි භාවිතා කිරීම, බෙදා හැරීම හා විශ්ලේශණය වැනි කාර්යය සිදු කෙරෙන්නේ සැලසුම් අංශයෙනි. අධ්යාපන සංවර්ධන, පාසල් පරිපාලන කාර්යය මෙන්ම කලාප අධ්යාපන කාර්යාලීය පරිපාලනයට සම්භන්ධ ක්රියාකාරී සැලසුම් හා ඇස්තමේන්තු සකස් කිරීම මෙම අංශයේ ප්රධාන වගකීම වේ. කලාපයේ මූල්යාධාර ව්යාපෘති, අධ්යාපන පර්යේෂණ කාර්යය සම්බන්දීකරණය සඳහා දායක වීම ද සැලසුම් අංශයේ කාර්යභාරය අතර වේ.
01. විෂයන් හා අංශයන්ට අදාලව තොරතුරු රැස් කිරීම.
02. එක ක්රියාකාරකම් කලාප සැලැස්මට ඇතුළුකර සැලැස්ම නිර්මාණය.
03. සැලැස්ම පරිගණක ගත කර පොතක් ලෙස එලි දැක්වීම.
01. අනුමැතිය සඳහා ඉදිරිපත් කරන වැඩසටහන් පරිගණක ගත කිරීම.
02. අවසන් වූ වැඩසටහන් වල ප්රගතිය පරිගණකගත කිරීම.
03. අවශ්ය අවස්ථාවලදී ප්රගතිය ඉදිරිපත් කිරීම.
01. පාසල් වලින් භෞතික සම්පත් අවශ්යතා පිලිබඳ තොරතුරු ලබා ගැනීම හා ඒවා ගොණු ගත කිරීම.
02. ලබාගත් තොරතුරු පරිගණක වැඩසටහන් ආදාරයෙන් විශ්ලේශණය කිරීම.
03. එමඟින් ලබා ගන්නා තොරතුරු වලට අනුව වාර්ශික ප්රමුඛතා ලයිස්තුවක් සකස් කිරීම.
01. පාසල් මට්ටමින් ශ්රේණි අනුව ශිෂ්ය තොරතුරු ලබා ගැනීම.
02. 01/2016 චක්රලේඛ අනුව පරිගණක වැඩසටහනක් සකස් කර ඒ මඟින් කලාපයේ සිටින සියළු ගුරු හා විදුහල්පති සංඛ්යාව ගණනය කිරීම.
03. අවශ්ය අවස්ථාවලදී විශ්ලේශණ වාර්තා ඉදිරිපත් කිරීම.
01. පාසල් මට්ටමින් ශ්රේණි අනුව ශිෂ්ය තොරතුරු ලබා ගැනීම.
02. පරිගණක වැඩසටහනක් මඟින් කලාපයේ සිටින සියළු ශිෂ්ය සංඛ්යාවන් ගණනය කිරීම.
03. අවශ්ය අවස්ථාවලදී විශ්ලේශණ වාර්තා ඉදිරිපත් කිරීම.
01. 13 වසරක අඛන්ඩ අධ්යාපන වැඩසටහන ක්රියාත්මක පාසල් අධීක්ෂණය හා උපදෙස් ලබා දීම.
02. එම පාසල් පිලිබඳ තොරතුරු රැස් කිරීම හා ප්රගතිය විශ්ලේශණය.
03. අවශ්ය අවස්ථාවලදී විශ්ලේශණ වාර්තා ඉදිරිපත් කිරීම.
01. අදාල අකෘති පත්ර මාර්ගයෙන් පාසලේ පවත්නා පහසුකම් සැලකිල්ලට ගනිමින් තොරතුරු රැස් කිරීම.
02. එම ලබාගත් තොරතුරු පරිගණක වැඩසටහනක් ඔස්සේ පළාත් අමාත්යාංශය වෙත යොමු කිරීම .
03. පළාත් අමාත්යාංශය විසින් ලකුණු දීමේ පදනමතක් මත පාසල් වර්ග කිරීම සිදු කරනු ලබයි.
01. අදාල ආකෘති පත්ර මඟින් ගුරු හා පාසල් පිළිබඳ තොරතුරු සෑම වසරකම ජූනි 01 දිනට ලබා ගැනීම.
02. එම තොරතුරු පරිගණක වැඩසටහනක් කුළට ඇතුළත් කිරීම .
03. අදාල පරිගණක වැඩසටහන හරහා දත්ත රේඛීය අමාත්යාංශය වෙත යොමු කිරීම.
01. අදාල ආකෘති පත්ර මඟින් වසරේ මුල් කාර්තුවේ අවශ්ය තොරතුරු ගෙන්වා ගැනීම.
02. එම තොරතුරු මූලික කරගෙන ඒ ඒ පාසල් වල මූලික තොරතුරු ඇතුලත් කර අත් පොතක් සකස් කිරීම .
03. එම අත් පොත කලාපය සම්භන්ධ සියළු ආයතන වෙත ලබා දෙනු ලබයි.
01. අදාල ආකෘති පත්ර මඟින් පෙනී සිටි සමත් හා ලබාගත් ලකුණු ප්රමාණ පිළිබඳ තොරතුරු ගෙන්වා ගැනීම.
02. එම තොරතුරු පරිගණක වැඩසටහනක් කුළට ඇතුළත් කර එමඟින් විශ්ලේශණ වාර්තාවක් සැකසීම .
03. අවශ්ය අවස්ථාවලදී විශ්ලේශණ වාර්තා ඉදිරිපත් කිරීම.
01. අදාල ආකෘති පත්ර මඟින් පෙනී සිටි සමත් හා ලබාගත් සාමාර්ථ පිළිබඳ තොරතුරු ගෙන්වා ගැනීම.
02. එම තොරතුරු පරිගණක වැඩසටහනක් කුළට ඇතුළත් කර එමඟින් විශයන් අනුව හා පාසල් අනුව විශ්ලේශණ වාර්තා සැකසීම .
03. අවශ්ය අවස්ථාවලදී විශ්ලේශණ වාර්තා ඉදිරිපත් කිරීම.
01. අදාල ආකෘති පත්ර මඟින් පෙනී සිටි සමත් හා ලබාගත් සාමාර්ථ පිළිබඳ තොරතුරු ගෙන්වා ගැනීම.
02. එම තොරතුරු පරිගණක වැඩසටහනක් කුළට ඇතුළත් කර එමඟින් විශයන් අනුව හා පාසල් අනුව විශ්ලේශණ වාර්තා සැකසීම .
03. අවශ්ය අවස්ථාවලදී විශ්ලේශණ වාර්තා ඉදිරිපත් කිරීම.
01. ළඟම පාසල හොඳම පාසල වැඩසටහන ක්රියාත්මක පාසල් අධීක්ෂණය හා උපදෙස් ලබා දීම.
02. එම පාසල් පිලිබඳ තොරතුරු රැස් කිරීම හා ප්රගතිය විශ්ලේශණය.
03. ජාලගත පරිගණක වැඩසටහනක් ඔස්සේ ප්රගතිය පළාත් අධ්යාපන අමාත්යාංශය වෙත ඉදිරිපත් කිරීම.
04. අවශ්ය අවස්ථාවලදී විශ්ලේශණ වාර්තා ඉදිරිපත් කිරීම.
01. වාර්ශිකව පාසල් සඳහා වෙක් කරනු ලබන ගුණාත්ම යෙදවුම් සඳහා ලැබෙන මුදල් පිළී අධීක්ෂණය හා උපදෙස් ලබා දීම.
02. එම පාසල් පිලිබඳ තොරතුරු රැස් කිරීම හා ප්රගතිය විශ්ලේශණය.
03. ජාලගත පරිගණක වැඩසටහනක් ඔස්සේ ප්රගතිය පළාත් අධ්යාපන අමාත්යාංශය වෙත ඉදිරිපත් කිරීම.
04. අවශ්ය අවස්ථාවලදී විශ්ලේශණ වාර්තා ඉදිරිපත් කිරීම.
01. පදනම් වර්ශය ආරම්භයට පෙර වාර්ශික සැලසුම් සකස් කිරීම සඳහා උපදෙස් ලබා දීම.
02.පාසල් වලින් වාර්ශික සැලසුම් සකස් කිරීමෙන් පසු ඒවා නියමිත පරිදි සකස් කර ඇද්දැයි පරීක්ෂා කිරීම.
03. නියමිත පරිදි සකස් කර ඇති සැලසුම් අනුමත කිරීම.
01. පදනම් වර්ශය ආරම්භයට පෙර වාර්ශික ඇස්තමේන්තු හා 5/2015 චක්රලේඛයට අදාලව ඇස්තමේන්තු සකස් කිරීම සඳහා උපදෙස් ලබා දීම.
02. පාසල් වලින් වාර්ශික ඇස්තමේන්තු හා 5/2015 චක්රලේඛයට අදාල ඇස්තමේන්තු සකස් කිරීමෙන් පසු ඒවා නියමිත පරිදි සකස් කර ඇද්දැයි පරීක්ෂා කිරීම.
03. නියමිත පරිදි සකස් කර ඇති වාර්ශික ඇස්තමේන්තු හා 5/2015 චක්රලේඛයට අදාල ඇස්තමේන්තු නිර්දේශ කර අනුමැතිය සඳහා පළාත් අමාත්යාංශය වෙත යොමු කිරීම.
01. පදනම් වර්ශය ආරම්භයට පෙර අදාල කමිටු සකස් කිරීම සඳහා උපදෙස් ලබා දීම.
02. පාසල් වලින් අදාල කමිටු සකස් කිරීමෙන් පසු ඒවා නියමිත පරිදි සකස් කර ඇද්දැයි පරීක්ෂා කිරීම.
03. නියමිත පරිදි සකස් කර ඇති අදාල කමිටු අනුමත කිරීම.